MapsPeople A/S
MapsPeople skal levere navigation til Mobile World Congress
MapsPeople har indgået en historisk aftale med Fira Barcelona, messecenteret hvor verdens største event for mobile løsninger, Mobile World Congress, hvert år afholdes. Den nordjyske IT-virksomhed skal levere en komplet indendørs wayfinding-løsning til messen i 2017 til gavn for de mere end 100.000 besøgende fra hele verden.
Jonas Berntsen, CCO, MapsPeople A/S (Foto: MapsPeople A/S)
Mobile World Congress (MWC) er med sine 100.000 årlige besøgende verdens største messe for mobilteknologi, og de allerstørste spillere fra branchen er hvert år at finde på messen. I marts 2016 deltog MapsPeople i en netværkstur til MWC, som var arrangeret af Enterprise Europe Network, med det formål at skabe forretningsrelationer og netværke med potentielle nye samarbejdspartnere og kunder. Og det må siges, at turen blev en succes.
Jonas Berntsen, CCO, MapsPeople, og Christian Fredriksen, Partner Manager, MapsPeople, fik under messen skabt god dialog med Fira Barcelona, som var på udkig efter en ny leverandør af indendørs kort og navigation til messen i 2017. Og i juli kunne MapsPeople så lukke aftalen med Fira og gå i gang med arbejdet med at få implementeret deres løsning, MapsIndoors.
MWC skal via Google Maps bindes sammen med resten af Barcelona
Et af de helt centrale elementer for Fira Barcelona i valget af leverandør var, at de indendørs kort skulle kunne forbindes med resten af byen. Gæsterne skal let kunne få en rute fra deres hotel og helt ind til en specifik stand på messen. Og fordi MapsIndoors er bygget på Google Maps, er netop overgangen fra udendørs navigation til den indendørs en mulighed. Deltagerne kan med MapsIndoors ligeledes lave deres egne personlige dagsplaner over de stande, de vil besøge i de enorme haller, og få den mest optimale rute rundt på messen.
Netop messens størrelse gør denne feature vigtig. Antallet af besøgende giver endnu en udfordring: Netadgang. Derfor er det også en central parameter for Fira Barcelona, at MapsIndoors kan fungere offline.
Netværk spiller en stor rolle
Indgåelsen af samarbejdet mellem MapsPeople og Fira Barcelona understreger betydningen af, at danske virksomheder tager imod de netværkstilbud, der kommer – bl.a. via Enterprise Europe Network, som MapsPeople har arbejdet sammen med i godt et år. Her har Enterprise Europe Network-konsulent Julie Ringgaard Jensen fra NordDanmarks EU-kontor bl.a. hjulpet dem med at udarbejde en profil til netværkets store partnerskabsdatabase og gjort dem opmærksomme på mulighederne ved at deltage i matchmakingen på Mobile World Congress.
- Vi har fået et virkeligt stort udbytte ved at deltage i Enterprise Europe Networks matchmakingarrangement. Faktisk er vi stadig i dialog med flere af de virksomheder, vi mødtes med, og vi håber på, at aftalen med Fira Barcelona kan være med til at åbne dørene til nye markeder for os. Så potentialet er rigtigt stort! Vi glæder os derfor meget til at vise vores løsning frem på næste MWC, udtaler Jonas Berntsen.
MapsPeople er naturligvis at finde på MWC 2017, og det er Enterprise Europe Network også. Igen i 2017 arrangeres matchmaking og netværkstur, som skal medvirke til, at de deltagende virksomheder får netværket og skabt kontakt til potentielle samarbejdspartnere.
Fakta MapsPeople A/S
MapsPeople er en af de førende leverandører af indendørs wayfinding, bygget på Google Maps. Deres kerneprodukt, MapsIndoors, er en interaktiv indendørs wayfinding platform, målrettet lufthavne, messecentre, universiteter, indkøbscentre og hospitaler. MapsPeople blev grundlagt i 1897 som et traditionelt kortfirma, men har de seneste syv år fokuseret på kortløsninger bygget på Google Maps. MapsPeople er Google for Work Premier Partner.
EENergy: Strandby Fiskerihavn forbedrer ventilationsanlæg og indeklimaet
Strandby Fiskerihavn er én af 41 danske virksomheder, der har fået bevilliget EENergy-midler til energieffektivisering. Midlerne er brug til at forbedre deres ventilationsanlæg.
Dansk-koreansk projekt udvikler maritim satellitkommunikation
Sternula A/S blevet projektpartner i Eurostars-projektet MACORSAT, hvor de i samarbejde med en sydkoreansk partner og den danske virksomhed Dacoma skal udvikle løsninger til at få data så effektivt som muligt fra skib til land og omvendt via AIS 2.
Akut hjælp holdt produktionen i gang
En hurtig rundspørge i Enterprise Europe Network blev redningen af produktionen af en populær produkttype i Søren Lund Møbler A/S’ produktlinje, da den danske møbelvirksomhed pludselig stod uden leverandør af en særlig komponent.
Nyskabelse af medieindhold med følelsesmæssig indsigt i målgruppen
Spænding, glæde, sorg, frygt, kedsomhed...vi kan føle mange ting, når vi ser en video. Tænk, hvis medie- og underholdningsvirksomheder kunne skabe og tilpasse indhold baseret på seernes følelsesmæssige reaktioner? Det er allerede en realitet takket være t