Port-Safety ApS
Port-Safety redder liv på Grand Canaria
Deltagelse på matchmaking event i forbindelse med dette års Mid Atlantic Ship Repair & Supply Summit på Grand Canaria har resulteret i, at den danske virksomhed Port-Safety ApS har fået en betydelig ordre i hus i Spanien.
Port-Safetys LifeLadder® er både synlig dag og nat, vedligeholdelsesfri, transportvenlig og justerbar i forhold til de traditionelle havnestiger (Fotos: Port-Safety ApS)
Port-Safety ApS, der har hjemme på Frederiksberg, stræber efter at forbedre sikkerheden for folk, der bor og arbejder ved havnefronter. De udvikler og sælger nemlig et moderne alternativ - LifeLadder® - til de traditionelle havnestiger. Adskillige undersøgelser og ture ud til alverdens havne har gjort virksomheden i stand til at specificere behovene for deres produkt: En letvægtssikkerhedsstige, der er synlig dag og nat, vedligeholdelsesfri, transportvenlig, og som kan tilpasses enhver havn.
Selvom virksomheden kun har eksisteret siden 2017, og deres LifeLadder® først er kommet på markedet i foråret 2018, eksporterer de allerede nu til havne, kommuner, marinaer, entreprenører og designfirmaer i store dele af verden, men har selvfølgelig altid antennerne ude efter nye kunder.
The Network Effect
To uger før afholdelsen af Mid Atlantic Ship Repair & Supply Summit i april 2019 blev Enterprise Europe Network-konsulent Michael Rafn fra NordDanmarks EU-kontor ringet op af sin spanske netværkskollega Teresa Rodriguez Gonzáles. Hun manglede hjælp til at servicere de danske virksomheder, der havde tilmeldt sig matchmaking eventen, der blev afholdt i forbindelse med messen. Som medlem af Enterprise Europe Networks sektorgruppe for Maritime Industry and Services var det en oplagt opgave for Michael Rafn at tage kontakt til de danske deltagere med henblik på at gøre deres deltagelse så smidig som mulig og hjælpe med opfølgning i forhold til den efterfølgende proces efter eventet.
Efter eventen kunne Kim Haaning, Managing Director i Port-Safety ApS, fortælle, at de havde haft rigtig gode og perspektivrige møder med i alt otte potentielle kunder – heriblandt repræsentanter fra Puerto de Las Palmas, Puerto de Tenerife og Puerto del Estado.
Las Palmas afgiver betydelig ordre
Allerede tre måneder senere rapporterede Kim Haaning tilbage, at Puerto de Las Palmas havde afgivet en på otte LifeLadder-stiger til en samlet værdi af kr. 112.500.
- Det har bestemt været rejsen til Grand Canaria værd. Ved også at deltage i matchmaking eventen har vi optimeret vores deltagelse på messen og fået 1:1-møder med kunder, som vi ikke havde mødt ved blot at være tilstede med en stand. Så matchmaking eventen har helt klart lettet adgangen til nye kunder – vi har sparet masser af ressourcer ved at deltage der, hvor mange relevante kontakter inden for branchen er samlet med samme formål. Det ER bare effektivt!, konstaterer Kim Haaning.
Lige nu arbejder Kim Haaning og Michael Rafn på at få skabt yderligere kontakt med bl.a. Puerto de Tenerife.
Fakta Port-Safety ApS
Stefan Urup Kaplan og Lars Techt Myrhøj opfandt i 2014 LifeLadder®. I 2016 blev Kim Haaning ansat, og sammen etablerede de tre virksomheden Port-Safety ApS i 2017. LifeLadder® blev introduceret på markedet i 2018 og er pt. solgt til i alt 18 lande.
EENergy: Strandby Fiskerihavn forbedrer ventilationsanlæg og indeklimaet
Strandby Fiskerihavn er én af 41 danske virksomheder, der har fået bevilliget EENergy-midler til energieffektivisering. Midlerne er brug til at forbedre deres ventilationsanlæg.
Dansk-koreansk projekt udvikler maritim satellitkommunikation
Sternula A/S blevet projektpartner i Eurostars-projektet MACORSAT, hvor de i samarbejde med en sydkoreansk partner og den danske virksomhed Dacoma skal udvikle løsninger til at få data så effektivt som muligt fra skib til land og omvendt via AIS 2.
Akut hjælp holdt produktionen i gang
En hurtig rundspørge i Enterprise Europe Network blev redningen af produktionen af en populær produkttype i Søren Lund Møbler A/S’ produktlinje, da den danske møbelvirksomhed pludselig stod uden leverandør af en særlig komponent.
Nyskabelse af medieindhold med følelsesmæssig indsigt i målgruppen
Spænding, glæde, sorg, frygt, kedsomhed...vi kan føle mange ting, når vi ser en video. Tænk, hvis medie- og underholdningsvirksomheder kunne skabe og tilpasse indhold baseret på seernes følelsesmæssige reaktioner? Det er allerede en realitet takket være t