Scandinavian Soccer
Skandinavisk fodboldeventyr i Kina
Den nordjyske virksomhed Scandinavian Soccer har via Enterprise Europe Network indgået en samarbejdsaftale med et sportsagentur i Shanghai - et samarbejde, der skal bane vejen for danske og skandinaviske, professionelle fodboldspillere og trænere, som ønsker at gøre karriere i den bedste kinesiske fodboldliga. Det er et samarbejde, som CEO i Scandinavian Soccer Jens Steffensen har store forventninger til.
Foto: iStockphoto
Professionel fodbold bliver mere og mere populært i Kina, og det giver mulighed for danske og skandinaviske fodboldspillere, der ønsker at prøve kræfter i de bedste klubber i Kina. Den mulighed vil det danske sportsagentur Scandinavian Soccer, som er specialister i at rådgive professionelle fodboldspillere og trænere om valg af klub, kontrakter mv., gerne udnytte.
Efter et mislykket forsøg på at finde en samarbejdspartner i Kina tog Jens Steffensen kontakt til Enterprise Europe Network-konsulenten Audrey Wenyuan Zhu, og sammen udarbejdede de en plan for, hvordan fodboldeventyret i Kina skulle gribes an.
- Vi havde et konstruktivt møde i Aalborg. Her drøftede vi de forskellige muligheder og scenarier og udarbejdede en plan for, hvordan vi skulle finde den helt rigtige samarbejdspartner for os i Kina, udtaler Jens Steffensen.
Samarbejde med sportsagentur i Shanghai
Med planen i hånden kontaktede Audrey Wenyuan Zhu Enterprise Europe Network i Shanghai, som efterfølgende tog kontakt til sportsagenturet Europe Zhe China Cultyral Development Co. Ltd i Shanghai. De var meget interesserede, og i forbindelse med en delegationsrejse til Kina blev et møde mellem Mrs. Zhou fra Zhe China Cultyral Development Co. Ltd og Audrey Wenyuan Zhu, som repræsenterede Jens Steffensen fra Scandinavian Soccer, aftalt. Her blev de indledende idéer drøftet, og da Audrey Wenyuan Zhu vendte tilbage til Danmark, var Scandinavian Soccer hurtige til at følge op på idéerne. Kort tid efter blev de to sportsagenturer enige om at indgå en samarbejdsaftale.
- Uden hjælp fra Enterprise Europe Network havde vi ikke indgået nogen samarbejdsaftale. De hjalp med at finde en konkret samarbejdspartner, de tog de indledende drøftelser med virksomheden og hjalp også med at få samarbejdsaftalen i hus. Vi er meget taknemmelige for det arbejde, de har gjort, fortæller Jens Steffensen.
Udveksling af spillere og trænere
Scandinavian Soccer, som repræsenterer mange dygtige fodboldspillere og trænere, har forpligtet sig til at forsyne de kinesiske klubber med gode spillere og trænere, mens sportsagenturet i Shanghai via deres store netværk inden for sportsverdenen har til opgave at komme i kontakt og dialog med fodboldklubberne med henblik på at skabe opmærksomhed om de skandinaviske spillere.
- Vi ser virkelig frem til et succesfuldt samarbejde med vores partner i Shanghai. Aftalen betyder ikke kun, at vi forhåbentlig i den nærmeste fremtid kan tilbyde vores kunder/klienter flere karrieremuligheder, men også at vi kan arbejde på at få kinesiske klubber og spillere til Europa. På længere sigt kan samarbejdet forhåbentlig være med til at udvikle og styrke niveauet i kinesisk ligafodbold, uddyber Jens Steffensen.
Fakta Scandinavian Soccer
Scandinavian Soccer blev etableret af den tidligere professionelle fodboldspiller Jens Steffensen i 2004. Virksomheden har til huse i Nibe og har specialiseret sig i at rådgive fodboldspillere og trænere fra Skandinavien om klubvalg, kontraktforhandlinger mv.
EENergy: Strandby Fiskerihavn forbedrer ventilationsanlæg og indeklimaet
Strandby Fiskerihavn er én af 41 danske virksomheder, der har fået bevilliget EENergy-midler til energieffektivisering. Midlerne er brug til at forbedre deres ventilationsanlæg.
Dansk-koreansk projekt udvikler maritim satellitkommunikation
Sternula A/S blevet projektpartner i Eurostars-projektet MACORSAT, hvor de i samarbejde med en sydkoreansk partner og den danske virksomhed Dacoma skal udvikle løsninger til at få data så effektivt som muligt fra skib til land og omvendt via AIS 2.
Akut hjælp holdt produktionen i gang
En hurtig rundspørge i Enterprise Europe Network blev redningen af produktionen af en populær produkttype i Søren Lund Møbler A/S’ produktlinje, da den danske møbelvirksomhed pludselig stod uden leverandør af en særlig komponent.
Nyskabelse af medieindhold med følelsesmæssig indsigt i målgruppen
Spænding, glæde, sorg, frygt, kedsomhed...vi kan føle mange ting, når vi ser en video. Tænk, hvis medie- og underholdningsvirksomheder kunne skabe og tilpasse indhold baseret på seernes følelsesmæssige reaktioner? Det er allerede en realitet takket være t